top of page
  • תמונת הסופר/תאורית לבה

ספר ההשראה של ישראל: רותי דקל

ציירת, סופרת ומטפלת רוחנית

מאת: אורית לבה

תחילת הדרך | ניצוצות של השראה

"הציור ואהבת האדם באשר הוא אדם, זורמים בעורקיי" כך מתארת רותי דקל, אמא לשלושה ילדים וסבתא לעשרה נכדים שנולדה בירושלים בשנת 1950 ,את אהבתה לאמנות שספגה בילדותה בבית סבה, שהיה צייר, ארכיטקט וארכיאולוג. רותי, ציירת המציגה בתערוכות בארץ ובעולם, סופרת, מתקשרת, מאבחנת ומטפלת רוחנית באמצעות ציורי מנדלות ומעגל צבעים אינדיאני. עוזרת לאנשים להתחבר לייעודם ולעוצמותיהם, לזהות אתגרים ולהבין מסרים המתקבלים מהתת מודע שלהם. "היות ואני סקרנית ואוהבת להעשיר את עצמי בידע, לאחר לימודי התואר הראשון בתולדות האמנות, ולימודי התואר השני בבריאות הציבור באוניברסיטה העברית, למדתי בין היתר: קבלה, שמאניזם, נומרולוגיה, אירידיולוגיה ומעגל הצבעים האינדיאני. שילוב מיוחד זה יחד עם אהבתי לספורט, ועיסוקי בעבר כמורה ומפקחת על החינוך הגופני, סללו עבורי דרך ייחודית לשמירת הבריאות במובנה הרחב".


מהי השראה עבורך?

הטבע, הים, השקיעות והזריחות. מגוון האנשים אותם אני פוגשת, כשכולי קשובה לסיפור חייהם.


מדיטציה- שמן על קנווס 200x140 ס"מ

מה מוציא אותך מהמיטה בבוקר? על תשוקה ומוטיבציה

אני ציפור בוקר, בזכות הכלב שלנו אני יוצאת מוקדם בבוקר להליכות בחיק הטבע ועל שפת הים.


מה מעורר בך השראה?

הים הוא הרופא הכחול העמוק שלי. האוויר המלוח, הצבעים המשתנים של המים והשמיים, קצף הגלים והאנשים אותם אני פוגשת, נותנים לי השראה לציורים חדשים.




כריכת הספר "מעגלי ההליכה האיכותית"

שינוי | הרגע הזה בו יש פוקוס, חידדת מטרות והבנת מה חשוב

אני מאמינה כי מכל משבר נוצרת צמיחה. שנה לפני פרוץ הקורונה, נלחם נכדי יהלי על חייו, ונזקק לתרומת מוח עצם. בתקופה מאתגרת זו, כתבתי עם חברתי, עדנה בוקשטיין את הספר: "מעגלי ההליכה האיכותית", בו מוצגים היבטיה של ההליכה, בראייה הוליסטית ומשולבים בו ציוריי. המודל הייחודי שפתחנו, מאפשר לכל קורא.ת למצוא את ההליכה המותאמת לו, ולשדרג אותה. החל מהליכה לאורח חיים בריא ופעיל, הליכה לשיפור הכושר האירובי, הליכה בחיק הטבע, הליכה אתגרית, הליכת מדיטציה, הליכה לשמירה על המשקל והליכה תחרותית. בנוסף, כתבנו ערך מיוחד בויקירפואה על "הליכה בימי קורונה", עבור רופאים, שעזר להם בייעוץ למטופליהם כיצד לנצל את ימי הסגרים ולהמשיך בפעילות גופנית.


אנה והמטריה האדומה- שמן על קנווס 100x70 ס"מ

נמרוד וקארין- שמן על קנווס 50x40 ס"מ

על פחד ואי עשייה - או איך מתמודדים כשמלאים חששות?

פחד כמעט ולא קיים אצלי, היות ואני סומכת על עצמי ועל האינטואיציות שלי. אני מאמינה שכל מקרה שקרה או יקרה לי או לסובבים אותי, עוזר לי בהבנת מסעי ההתפתחותי.








מה המנטרה האישית שלך?

שני משפטים עיקריים: "עשו טוב ויהיה טוב". "מי יתן וכל הברואים יהיו מאושרים"

אין מספיק מילים לתאר את טוב ליבם של המתנדבים שעזרו לנו בשנים המאתגרות בהן יהלי חלה. הרגשתי צורך להכיר תודה, ומלבד התנדבויות השונות שלי לאורך השנים, בקשתי מאנשים שרכשו את ציוריי, להמיר את סכום הקנייה, לתרומה לעמותות העוסקות ברווחת ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. (כמו: "זיכרון מנחם", עזר מציון, משאלת לב, עמותת "מנדלת הלב" במודיעין, או למאור "איש הלגו"). המוטו שחזר בציורים אלו ואחרים, היו עיגולים שהגיעו אלי מעולם התקשור. עגולים אלו הם כמו כתמי רורשך ומהם אני חושפת את הדימוי המתגלה לי כשהוא הופך לדמות ריאליסטית בתוך הרקע המופשט. כמו כן אני מציירת ציורים מתוקשרים בעלי מסר מעצים ללקוחותיי המגיעים לאבחון.


הקוסם מארץ עוץ- טכניקה מעורבת 140x87 ס"מ



רות דקל- ציירת, סופרת ומטפלת רוחנית

www.ruthdekel.com

ruthdek@gmail.com | 050-4332242

bottom of page