top of page
  • תמונת הסופר/תאורית לבה

רויטל לוריא: ״אני רואה בעיני לקוחותי את נקודת המבט שלי״


צילום: אבישי פינקלשטיין / רויטל לוריא


את רויטל לוריא, מעצבת הגינות הספקתי להכיר מקרוב כשסיפרה לי על טרנדים וסגנונות עכשוויים מהם היא מושפעת בעיצוב גינות עבור לקוחותיה כשכבר בפגישה הראשונה בביתם, היא מצליחה לפענח את סגנונם האישי ואורח חייהם המנחים אותה לעצב עבורם את הגינה בדגש על מיזוג הטבע אל פנים הבית תפור למידות בני הבית ולצרכיהם.

הפעם, מספרת רויטל, על ההשראה המנחה את עיצוביה במיזוג הטבע אל פנים הבית כתמונת אמנות שלמה.

"עם פגישתי הראשונה ביני לבין לקוחותיי בביתם אני מכירה מקרוב, את סגנונם האישי ואורח חייהם המנחים אותי בעיצוב הגינה, מספרת רויטל.


אני בוחנת את צבעוניות הרהיטים, אופיו של הבית האם הוא מסודר או מבולגן, האם עמוס באביזרים או נקי מהם, והאם חיים בבית משפחה וילדים או שמא נותרו בו רק בני הזוג?

פרמטרים אלה הם שמנחים אותי כיצד אשלב את הטבע אל תוך ביתם איזו פלטת צבעים של פרחים וצמחיה ריצוף ריהוט ושאר אלמנטים אבחר עבורם, ואיך אחלק את החלל החיצוני כמו פינות זולה לאירוח חופשי או דשא למשחקים לילדים קטנים.


הי רויטל. ספרי לנו מהן ההשראות העיקריות המשפיעות על עשייתך בעיצוב גינותייך הייחודיות?


אני אוהבת לעבוד עם אנשים להכיר מקרוב את אישיותם ותרבותם בשילוב אהבתי הנצחית לטבע הנותנים לי את הדרייב ונקודת הפתיחה לעיצוב בשילוב הטבע הסובב והנשקף מגבולות הגינה. מטרתי העיקרית בעיצוב הגינות היא שתשמש עבור לקוחותי מקום שיאהבו וירצו לשהות בו כפסק זמן מהשגרה האינטנסיבית, כשאני יוצרת ולקבל מיזוג הרמוני בין הגינה לפנים הבית כסגנונות משלימים זה את זה.

מרבית ההשראות בעיצוביי מגיעות מטיולים בארץ ובחו"ל הכוללים הכוללים סיורים בגינות, בפארקים שמורות טבע, בגנים מרהיבים, ובמוזאונים כשמראותיהם נחרטים בזכרוני כיומני מסע המסייעים לי בעיצוב הגינות ללקוחותיי המגוונים.


לאונרדו דה ויצ'י התייחס ביצירותיו במשפט מנחה: "יצירת הטבע קשה להבנה הרבה יותר מאשר ספרו של משורר"


האם גם את מרגישה כי כדי להכניס את הטבע הביתה וליצור הרמוניה, נדרשת מלאכת מחשבת ותכנון מעמיק?


להכניס את הטבע הביתה אינו מדע מדויק ודורש תכנון מעמיק ומחשבה כשעיקרי הדברים הם הצורך באינסטינקט אישי ובדמיון ליצירת סגנון שיתאים לאופיי הלקוחות, אורח חייהם ושימוש מהנה ופרקטי בגינה תוך התייחסותי לגורמי השטח שאינם ניתנים לשנוי כמו עמודים, גדרות אבן, חומות וריצוף המשתלבים בעיצוביי כחלק הרמוני המתחבר לצבעוניות הגינה ולסגנון הכללי.


תני דוגמאות על אתגרים בעשייתך


לפעמים לבני הזוג רצונות שונים ואף סגנון שונה וכל אחד מבני הזוג מושך לכיוון שלו ומטרתי היא ליצור עבורם חלל שיהיה אהוב על שניהם ולעצב עבורם גינה שתשרה שלווה, מקום לאירוח, והנאה מפינה ירוקה כחלק מביתם, אורח חייהם, ושימוש פונקציונאלי בגינה כפי שתכננו.


30 שנה שאת עוסקת בתחום. מהן תשוקותייך כל פעם מחדש?


האתגר המתחדש בכל פעם בו אני נפגשת עם מגוון רחב של לקוחות לומדת אותם ומצליחה תוך שיחה לפענח את סגנון העיצוב האהוב עליהם כשאני רואה בעיניהם את נקודת המבט שלי.

כל פרוייקט גינה נותן לי את המרץ לחדש בעיצוב תוך דמיון והשראות אותם אני אוספת במהלך הזמן בהתחשב במצב הגינה, בחירת הצמחייה המתאימה בהתאם לעונות השנה, ומתן טיפים לשמירת העיצוב לאורך זמן.

בברכה,

רויטל לוריא

050-3496625



bottom of page