top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

רישום ופיסול ישראלי | ישעיהו שמיר

ישעיהו שמיר, אמן ישראלי בעל סטודיו לעיצוב בהוד השרון.

האמנות הינה חלק אינטגרלי מאישיותו. עיסוקו העיקרי הוא עיצוב דקורציות, פרסום בחוברות, איורי ספרים והרבה בפרסום חוצות ולוחות שנה. החיבור ליצירה גרם לכך שכל עבודה בתחומים הללו גרמה לו עונג רב וכיף גדול בעשיה שלה דבר שגם השפיע על הציור והפיסול שיצר במקביל בסטודיו שלו.




בכל פעם שיוצר ציור או פיסול, פוגש במחשבות שעוזרות לו להתחיל את העבודה הבאה, שאת ההתחלה שלה יודע אך ממש לא יודע איך תתפתח - הסקרנות ותהליך היצירה הם שנותנים לו את הדרייב, החשק והסקרנות להתחיל ולגלות מה יתפתח ויצא ממנה, כמובן שתוך כדי עשייתה הוא כבר חושב על דברים שנותנים לו את החשק להתחיל אחרי זה את העבודה הבאה. השרשרת והקשרים הללו גורמים לו כל הזמן להתרגש ולהתחיל את היום הבא.






מהי השראה

כל דבר שיצר נתן לו אתגר נוסף שאותו ניסה לייצר בעבודה הבאה. המילה שהוא מחובר אליה הינה יצירה. העשייה הכרוכה ביצירה, תהליך של בריאה וביטוי לייצר באומנות שלו.

ישעיהו מצייר בעיקר אנשים, את כל סוגי האנשים ובזמן שרושם אותם הם מדברים, דבר שמוסיף לו מימד נוסף אודות האישיות של המודל שאותו רושם, מרכיבי האופי שלו. השיחות הללו, מסייעות לדמות להתפתח וזה בא לידי ביטוי בתוצר - ברישומים ובציורים. השיחות במפגש עם האנשים, המילים והסיפורים נותנים לו הרבה השראה.




איך נולד ציור

תהליך עבודת הרישומים מתחיל בדף חלק ונקי שהוא מגרש ההתרחשות של העבודה.

אין שליטה על התהליך, הוא זורם ואחרי כמה ימים הוא בודק את מה שיצר ונותן מבט יותר נטרלי על הרישומים, כך גם בודק את הציורים שהוא מבצע מתוך הרישומים. וכן ממשיך בתהליך כאשר הוא לבדו ומרוכז רק בעשיה.




מנטרה אישית

ישעיהו יוצר אמנות כי זה מה שהוא אוהב לעשות, לכן לא משנה לו מה רמת העבודות אלא להמשיך וליצור כל הזמן. העשייה היא העיקר וההנאה שבחיים שלו.






לפרטים נוספים:


לינק לאתר : http://www.yshamir.com/

טל: 0506861717


bottom of page