top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

ספר ההשראה של ישראל: תכנון יצירתי של המרחב המוגן - רמי לוי

רמי לוי, בעל חברת "מרחב מוגן", המובילה את תחום ייעוץ המיגון עם 250 פרויקטים בשנה ואת קידום התכניות בפיקוד העורף, על הפתרונות היצירתיים של החברה, שנועדו ליצור חלל מוגן, נעים ורב שימושי, עבור לקוחותיה במגזר הפרטי והציבורי.

תחילת הדרך | ניצוצות של השראה

בהשכלתי אני הנדסאי בניין עם ניסיון של 30 שנה בתחום תכנון הקונסטרוקציה. בין השנים 1989-2009 עבדתי כהנדסאי בניין במשרד קונסטרוקציה ובשנת 2009 הקמתי עסק עצמאי בתחום המיגון.


מהי השראה עבורך?

תכנון המרחב המוגן צריך לעמוד בסטנדרטים של התכנון האדריכלי היצירתי ויוצא הדופן של המבנה. ההשראה שלי היא ליצור מאותן משבצות אפורות, מרחב מוגן שנעים להיות בו, המקנה לשוהים בו תחושה של שחרור וחוסר פחד.


מה מוציא אותך מהמיטה בבוקר? על תשוקה ומוטיבציה

החברה שהקמתי בעשר אצבעות ״מרחב מוגן״. החברה מספקת ייעוץ מיגון בתחום האזרחי, הפרטי והציבורי, ללקוחות מובילים במשק ובניהם: גינדי החזקות, אפריקה ישראל, קבוצת יצחקי, אמריקה ישראל, רמי שבירו, דורון לוי, קבוצת חג'ג', שפיר ועוד.

אנחנו מספקים פתרונות למרחבים מוגנים, המלצות לשימושים ולתכנון המרחב המוגן, תוך ניצול מיטבי ובהתאם לדרישות הלקוח. הפרויקטים המגוונים שלנו הם בתחומי תמ"א 38, בניינים לשימור, מבנים חדשים, בתי אבות, בתי מלון ועוד.


מה מעורר בך השראה?

ההשראה שלי היא במציאת פתרונות יוצאי דופן ללקוחות מהמגזר הציבורי והפרטי, שנועדו למנף את אותה קובייה אפורה ולהוסיף לה קונטקסט חיובי, מעבר לשימוש שלה כמרחב מיגון. למשל, כחדר ג'ימבורי, חדר כושר, מטבחון, חדר כביסה ועוד. לפי הנחיות פיקוד העורף, המרחב המוגן יכול לשמש למטרה נוספת וניתן לנצל את השטח כבית כנסת משרד, חדר כושר וכו'.

כשמדובר בלקוחות פרטיים, האתגר הוא במציאת פתרונות מיגון המתאימים לדרישות הלקוח, מבלי לפגוע בדרישות פיקוד העורף.

שינוי | הרגע הזה בו יש פוקוס, חידדת מטרות והבנת מה חשוב.

המיקוד שלנו הוא יצירתיות. לחשוב מחוץ לקופסא, כאשר הקופסא שלנו היא אותה קוביה אפורה קרי המרחב המוגן, אנחנו בחברה חושבים איך להפוך את המרחב המוגן לחלל מעוצב ופונקציונלי. ההבנה הזו היא השינוי והבידול בתפיסת המרחב המוגן שהובילה אותנו להיות מהחברות המובילות בתחום בישראל.



על פחד ואי עשייה - או איך מתמודדים כשמלאים חששות?

במהלך הדרך העסקית ישנם הרבה אתגרים שיש לצלוח, לא פשוט לנהל חברה יצירתית שחושבת אחרת. האהבה שלי לתחום היא הכוח שלי לצלוח כל אתגר.

צידה לדרך | איזה עצה היית נותן לאלו שבתחילת דרכם?

להקשיב. להקשיב ללקוחות לזהות את הצרכים שלהם ולנסות להפוך עולמות בכדי להפוך את החזון למציאות.


merhav-mugan.com | 052-3490033 | המייסדים 18/10 - כפר סבא


bottom of page