top of page
  • תמונת הסופר/תאבי יופה

״עבורי סטיילינג תרפי זו לא עבודה זו שליחות״

לימור חובל רמון סטייליסטית טיפולית ומנחת קבוצות מפתחת סטיילינג תרפי בהיבטים החינוכיים והארגוניים בראיון מרתק על החיבור בין סטיילינג להעצמה אישית ומקצועית


סטיילינג תרפי הוא כלי טיפולי, אימון, ליווי וחינוך מעצים המחבר בין עולם הרגש ועולם הסטיילינג. הוא עוזר לנו לצאת מאזור הנוחות ולהניע שינוי באמצעות הבגדים שאנו לובשים.











"הבגדים והאקססוריז הם כלים השלכתיים",

מסבירה לימור חובל רמון, מנחת קבוצות בשילוב אומנויות (M.A) וסטייליסטית טיפולית


מנחת קבוצות בשילוב אומנויות (M.A) וסטייליסטית טיפולית, 

"הבגדים משנים לא רק את המראה החיצוני, אלא בכוחם גם להשפיע על הסיפור הפנימי ולחולל שינוי בתפיסת העצמי. השינוי הזה מקרין על כל תחומי החיים והוא מסייע להביא להגברת הביטחון העצמי והאהבה העצמית, לפיתוח חוסן, לרווחה אישית ולצמיחה אישית ומקצועית".



צילום לילך תוינה

חובל רמון, סטייליסטית טיפולית, מנחת קבוצות, מורה ומדריכה בכירה בתחום פיתוח חוסן ומנהיגות אישית וקבוצתית במשרד החינוך ומורת מורים, הקימה את "מרכז סטיילינג תרפי להתפתחות אישית ומקצועית" במטרה להעניק כלים לפיתוח חוסן נפשי, ויסות רגשי, חיזוק דימוי גוף, ביטחון וביטוי עצמי והנעת תהליכי שינוי לפרטים ולקבוצות. היא מטפלת בלקוחות פרטיים ומעבירה סדנאות וקורסים של סטיילינג תרפי לנשות מקצוע, לארגונים חינוכיים ועסקיים.












"תרפיה באמצעות סטיילינג מעודדת שוויון מגדרי במקום העבודה ומניעה נשים להתמודד על תפקידים בכירים", מפרטת חובל רמון

"זאת על ידי העצמה וחיזוק הביטחון ותחושת המסוגלות שלהן. התהליך מעודד הלימה בין האישה החזקה שבפנים לבין מי שהיא מבחוץ, ומעודד נשים להתלבש כמו אשת הקריירה שהן רוצות להיות, להעז ולהתמודד על תפקידים, וליצור את המציאות שלהן. גם הארגון או החברה יוצאים מורווחים. כשאישה מרגישה שטוב לה עם עצמה ושהיא מצליחה להביא את עצמה לידי ביטוי, אז גם התפוקה בעבודה עולה. ככלל, מחקרים מראים שיש קשר בין הבגדים שאדם לובש לעבודה והחיבור לבגדים האלה לבין התפוקה בעבודה.


"במיוחד עכשיו, בתקופה הקשה שאנחנו עוברים במדינה, חשוב לדאוג ולחזק את הנשים העובדות. במקומות רבים הנשים מחזיקות את מקומות העבודה ואת הבית כי בני הזוג והקולגות מגויסים והעומס מאיים להכריע אותן.״


מוסיפה ומדגישה חובל רמון: ״יש חשיבות לדאוג ל-well being שלהן, ודרך הסדנאות ניתן לבטא את הקושי וללמוד איך לתפקד באופן מיטבי. בעקבות המלחמה פיתחתי סדנה מיוחדת והרצאה בנושא 'סטיילינג מנחם ככלי טיפולי'. לבגדים יש כוח והשפעה וניתן לחוש באמצעותם תחושת יציבות ולשדר אותה לסובבים אותנו. בתקופה מאתגרת זו אנו זקוקים לעוגן, ואנו יכולים להשתמש בכלים של סטיילינג תרפי כדי להתנחם, להתעודד, לקבל כוחות ולהגיע לתפקוד מיטבי".



ואיך הסטיילינג בא לידי ביטוי בפן החינוכי בעבודה שלך?

"פיתחתי תכנית ייחודית בסטיילינג תרפי לצוותים חינוכיים ולתלמידים - סטיילינג תרפי בהיבט חינוכי. במסגרת ההשתלמות המוכרת במערכת גפ"ן (23030) של משרד החינוך״

ממשיכה על הפרקטיקה: ״במרכזי פסג"ה אני מעניקה למורים, יועצים ומטפלים כלים להניע תהליכי שינוי אצל תלמידים באמצעות הבגדים שהם לובשים. הצוות החינוכי חווה חוויה מעצימה ולומד כלים פסיכו - פדגוגיים שמסייעים לתלמידים להרגיש טוב יותר עם עצמם ולפתח חוסן באמצעות הבגדים. סטיילינג תרפי מסייע לעיצוב תהליך חינוכי-רגשי, לתקשורת של מורים-תלמידים, להעברת מסרים ואג'נדות, חיזוק דימוי גוף ותפיסה עצמית.


"לצוותים חינוכיים המשתתפים בהשתלמות הסטיילינג תרפי, יש אפשרות להמשיך לקורס הכשרה לסטייליסטיות חינוכיות טיפוליות. מדובר בקורס ייחודי וראשון מסוגו שבו עושים פרקטיקום ומקבלים תעודה כסטייליסטית חינוכית טיפולית. זוהי פריצת דרך של ממש ואני מאד גאה על כך. זוהי הכשרה יחידה במינה שמאפשרת לצוותי ההוראה להוביל התפתחות אישית וצמיחה לבני נוער באמצעות בגדים וסטיילינג".


מה הוביל אותך לעיסוק הזה כאדם בוגר?

"כבר מגיל צעיר מאד היה לי ברור שיש קשר בין בגדים ורגשות וכשאני מתחברת למה שאני לובשת, אני מרגישה טוב. כשהכריחו אותי ללבוש בגדים שלא אני בחרתי, לא אהבתי את עצמי. המפנה חל כשהתחלתי את לימודי התואר השני להנחיית קבוצות בשילוב אמנויות בלסלי קולג'. בחלק גדול מהזמן למדתי טיפול קבוצתי דינמי שעזר לי להוציא לאור את המנהיגה שאני ולהבין שאני רוצה להוביל א.נשים בתהליכים רגשיים ותומכים, לגעת ולהשפיע. 


"לפני יותר מעשור עברתי משבר אישי והבגדים, שתמיד היו חלק מחיי, עזרו לי לעבור את התקופה הזו. ארון הבגדים היה ציר מארגן ועוגן עבורי. התלבשתי באופן מודע כדי להרגיש יותר טוב, כדי לצלוח אתגרים או כדי להיות יותר רכה, אוהבת לעצמי ולאחרים. דרך הבגדים הרגשתי מוחזקת ואסופה בימים שהייתי זקוקה לזה.


"היום אני מאושרת לשלב שני עולמות שאני מאד אוהבת, עולם הרגשות ועולם הסטיילינג ולהביא אותם גם למערך החינוכי, העסקי והפרטי. אני מפתחת ומנחה תהליכים אישיים ומקצועיים באמצעות הכלים של סטיילינג תרפי ומאמינה שלכולנו הזכות לקבל, לאהוב, לבטא את עצמנו להשמיע את קולנו באמצעות הבגדים".







bottom of page